Carta de serveis
1. Presentació
Es fa pública aquesta carta amb l'objectiu de comunicar els serveis que ofereix el Servei Lingüístic de la Universitat de les Illes Balears, tenint en compte la missió, la visió i els valors del Servei descrits al punt 2.
2. Missió, visió i valors
Missió
El Servei Lingüístic, com a part d'una institució pública, i en el marc de la serva responsabilitat social, assumeix el repte de la millora contínua enfocada especialment a la satisfacció de les necessitats i les expectatives dels usuaris.
La missió del Servei Lingüístic de la UIB és assolir els objectius següents:
- Fer-se càrrec de la normalització de la llengua catalana en el marc de la Universitat de les Illes Balears.
- Donar suport a la funció consultiva que en matèria de llengua té encarregada la UIB d'acord amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.
- Facilitar als membres de la comunitat universitària la formació necessària en llengua catalana i l'aprenentatge d'altres llengües, i participar en els plans de formació lingüística desenvolupats per la Universitat.
- Vetllar per la qualitat lingüística de les actuacions de la Universitat, proporcionar els serveis de correcció i traducció dels documents científics i institucionals i, en general, donar resposta a qualsevol necessitat lingüística que sorgeixi a la vida universitària.
Visió
Atesa la nostra vocació de servei per a la normalització de la llengua catalana i el coneixement d'altres idiomes, per afavorir la comunicació, la transferència de coneixements, l'intercanvi d'alumnes i professors i, per tant, la comprensió de la cultura pròpia i les cultures de les universitats d'altres països, volem contribuir a la millora i el progrés i a la satisfacció de les necessitats actuals i futures sorgides dels reptes que planteja la planificació lingüística de la UIB. En definitiva, volem ser el referent universitari en els serveis que es descriuen a l'apartat 3.
Valors
Per garantir la missió, el SL tindrà en compte els valors compartits i comunament acceptats:
- Alineació amb els objectius estratègics de la UIB
- Compromís amb la llengua catalana
- Compromís, en la mesura de les possibilitats i les necessitats, amb les llengües que configuren un campus universitari internacional obert al món
- Vocació de servei, amb especial focus a l'usuari
- Col·laboració transversal amb les unitats de la UIB
- Qualitat en el treball
- Treball en xarxa
- Comunicació interna i externa
- Les persones com a centre de les activitats
- Voluntat d'innovació i d'anticipació
- Compromís i responsabilitat de les persones
- Compromís social
- Valors democràtics, respecte i civisme.
3. Identificació i descripció dels serveis
Us presentam les fitxes d’identificació i descripció de tots els serveis que oferim dividits per àrees.
Administració i atenció a l’usuari
- Atenció a l’usuari
- Comptabilitat de les despeses i els ingressos
- Gestió de traduccions i correccions en diversos idiomes
Correcció i traducció
Llengua catalana
- Correccions en llengua catalana
- Gestió i revisió final de correccions de textos extensos en llengua catalana
- Consultes de llengua catalana general
Llengua castellana
- Correcció i traducció de documents institucionals
- Correcció i traducció en castellà de continguts web
- Traducció de guies docents del català al castellà
Llengua anglesa
- Correcció i traducció de documents institucionals en llengua anglesa
- Correcció i traducció de documents no institucionals en llengua anglesa
- Correcció i traducció de documents digitals en llengua anglesa
- Traducció de guies docents del català o del castellà a l’anglès
Altres idiomes
Gabinet de Terminologia
- Resolució de consultes terminològiques multilingües
- Resolució de consultes bibliogràfiques i de recursos en línia d’interès terminològic
- Elaboració de reculls terminològics multilingües
Gabinet d’Onomàstica
- Resolució de consultes onomàstiques
- Elaboració de notes informatives sobre noms i cognoms per als usuaris que volen normalitzar-se al Registre Civil
- Formació i difusió d’estudis sobre onomàstica entre professionals de sectors
Equivalències de nivells de català i altres idiomes
4. Suggeriments, queixes i reclamacions
Els suggeriments, queixes i reclamacions sobre els serveis prestats es poden presentar de les maneres següents:
- Presencialment, a les dependències del Servei Lingüístic
- Per via telemàtica, principalment, a través dels canals habilitats per a això al web del Servei
- Per correu postal, amb un escrit sense cap formalitat especial, o amb l'imprès normalitzat de queixes i reclamacions, segons la natura del contingut de l'escrit.
Darrera versió: març de 2024