XXVIII Jornada d'Antroponímia i Toponímia

5 d’octubre de 2018, Costa Nord (Valldemossa)

Oferim gratuïtament un autocar per al trasllat a Valldemossa que sortirà de Son Lledó, campus universitari.
L’horari de l’autocar serà el mateix que el de les activitats.

Programa de la XXVIII Jornada d'Antroponímia i Toponímia 2018 (enllaç desplegable)

• 9 h
    • Recepció dels assistents

• 9.30 h
    • Inauguració de la jornada a càrrec de les autoritats

• 10-10.45 h
    • Conferència inaugural «Topofílies toponímiques: la percepció de la llum, els colors i la contemplació panoràmica de la bellesa del paisatge», a càrrec del doctor Antoni Ordinas, Departament de Geografia de la Universitat de la UIB

• 10.45-11.15 h
    • Pausa i cafè

• 11.15-12.30 h
    • Presentació de comunicacions

• a) Toponímia. Aspectes històrics

• «El futur de l’onomàstica. Algunes idees, constatacions, propostes i suggeriments per a una renovació creativa de l’activisme onomàstic», a càrrec de Joan Tort et al.

• «Topònims mossàrabs de les Illes Balears», a càrrec de Mateu Morro Marcé

• «Els topònims geoturístics als Països Catalans», a càrrec de Dídac Martorell Paquier

• «Aportació a la microtoponímia de la possessió de Son Miralles, olim la Torrassa (Llorito)», a càrrec d’Andreu Ramis Puig-gròs i Antoni Ginard Bujosa

• «Deu topònims misteriosos de Calvià», a càrrec de Josep Noguerol i Mulet

• «La toponímia urbana interior de Son Sunyer (es Pil·larí i ses Cadenes): història i etimologies populars», a càrrec de Dídac Martorell Paquier

• 12.30-12.45 h
    • Torn de preguntes sobre les comunicacions presentades

• 12.45-13.45 h
    • Presentació de comunicacions

• a) Toponímia. Aspectes geogràfics

• «Els noms dels vèrtexs geodèsics de les Illes Balears: denominació, relació amb la toponímia existent i proposta de normalització», a càrrec de M. Eulàlia Fons Carbonell

• «Acotacions a alguns topònims de sa Indioteria», a càrrec d’Antoni Ginard Bujosa

• «Hidronímia al terme de Binissalem (Mallorca)», a càrrec de Gabriel Alomar Garau i Julio Cantos Gázquez

• b) Toponímia. Aspectes normatius

• «Sobre la situació de la toponímia oficial a les Illes Balears: el nomenclàtor de toponímia de Menorca i el futur nomenclàtor geogràfic de les Illes Balears», a càrrec de M. Eulàlia Fons Carbonell i Xavier Gomila Pons

• 13.45-14 h
    • Torn de preguntes sobre les comunicacions presentades

• 14-14.15 h
    • Cloenda de les comunicacions

• 14.30 h
    • Dinar (opcional)

• 16 h
    • Passeig als orígens de Valldemossa, a càrrec de Nicolau Cañellas Serrano

Formulari d'inscripció

Us hi podeu inscriure fins al dia 21 de setembre a través del formulari següent:

(Els camps marcats amb * són obligatoris)

Dades del  sol·licitant

(sortida des del campus universitari, Son Lledó)

(pròximament us indicarem els preus dels menús)

Procedència

En compliment del que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, us informam que les dades recollides seran incloses en un o més fitxers gestionats per la UIB en el registre de l'activitat de tractament habilitat a l'efecte, la finalitat dels quals és gestionar la vostra sol- licitud. Les dades sol- licitades són necessàries per complir amb l'esmentada finalitat i, per tant, el fet de no obtenir-les impedeix aconseguir-la.
La UIB és la responsable del tractament de les dades i com a tal us garanteix els drets d'accés, rectificació, cancel- lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament quant a les dades facilitades, per exercir els quals us heu d'adreçar per escrit a: Universitat de les Illes Balears, Secretaria General, a l'atenció de la delegada de protecció de dades, cra. de Valldemossa, km 7,5, 07122 Palma (Illes Balears). De la mateixa manera, la UIB es compromet a respectar la confidencialitat de les vostres dades i a utilitzar-les d'acord amb la finalitat dels fitxers.

Seu Costa Nord

logo dgpoling